Jag hitta den…..

Publicerat: 17 juli, 2012 i Familj
Etiketter:, , , ,

Ja farten alltså….. efter denna natt så trodde jag det ALDRIG! and here i am still going strong!! Vi har varit ute på promenad idag Hugo jag o Nisse….. japp alla dom skyldiga va med hihi….. Vi va ute o gick i ca 1 timme. Solen sken på oss, det va varmare än va jag trodde ute. Hugo satt i sin vagn o titta nyfiket på allt som hände, Nisse va i sin värld av dofter….. han struttsa från sida till sida… eftersom han är en han hund blir det mkt dofter o mkt nosa så man kan bli tokig ibland. Det händer alltid saker när vi är ute o går som t ex i morse när han jaga fågeln och nu när vi va ute kom det en liten flicka på sin cykel… jorå henne skulle han efter o jaga, det är så jag håller på att göra i byxorna, för han riktigt anfaller, det är ju lite struligt när man har barnvagnen med sig med Hugge i. På promenaden vi brukar ta, så finns det en liten damm, där brukar Nisse bada o det fick han göra idag också, han va överlycklig….. Hugo tyckte det va jättekul o se Nisse bada, han undra säkert va han syssla med, jag säger vovven badar ”men det gör man ju i badkaret hemma” ja det är nog en hel del som rör sig där inne i det lilla huvudet. Såg en massa fina blommor på promenaden, jag trodde det mesta va ut blommat o klart liksom. Så blev det dags att gå hem för att handla o laga lite mat och sen väcka pappa, som legat o sovit hela eftermiddan efter natt passet.

CARBONARA blev det idag, älskar pasta med massa gojsigt i blandat. Eftersom man har gjort några middagar i sitt liv så börjar liksom fantasin ta slut ”vad ska vi äta idag” så är det nästan varje dag…. MEN sen jag skaffa appen i min iphone, kokaihop.se så är det inga problem längre, den kan jag varmt rekommendera till er där ute. Har man kycklingfilé hemma så söker man på det, då kommer det fram massor med olika recept eller om man vill ha recept på bröd till sin bakmaskin så söker man bara på ”bakmaskin” så kommer det recept. Det bästa med den appen är att man lägger alla grejer man måste köpa i sin varukorg o vips så har man en inköpslista som även går att bocka av efter att man har lagt ner varan i korgen. Mycket smart när man har idé torka. Har man inte en iphone så finns sidan på nätet också, har lagt till den på ”mina länkar” testa om ni inte har gjort det redan 🙂

Nu är det tyst o lugnt här hemma. Hugo sover sen ett par timmar tillbaka, Nisse har varit ute o hans mage verkar lugn, mannen i mitt liv Uffe har åkt o jobbat sista natten innan sin ledighet på 5 dagar. Så ikväll ÄGER jag fjärrkontrollen, så här ska zappas 🙂 

Ha det så bra där ute så ses vi imorron igen puss o kram // Zita

kommentarer
  1. alexandersmamma skriver:

    då är det bara att hoppas det är massa med bra saker på tvn ikväll 🙂

    • zitaohugo skriver:

      Hej!! va kul o se dig här 🙂 nu följer jag dig oxå så nu missar jag dina inlägg heller. Vet du jag strunta i tvn, jag datanörda lite o lyssna på radion 🙂

      Ha det gott // Zita

  2. Emm skriver:

    Åhh där hittade jag dig! Hoppas du haft en fin tisdag. Är lite sent! 🙂 Kram

  3. barbamammas skriver:

    Härligt att dagen blev så bra trots sömnbristen:-) KRAM

Kommentera

