Sova vem jag??

Publicerat: 17 juli, 2012 i Familj

Det som börja så bra……. jag gick in till Hugo o la mig straxt efter 00,00, lite sent kan ni tycka…. men saken är den att det är Hugos fel i från början, för han har haft ett par nätter som han har vaknat ”nu mamma busar vi” det är ju liksom inte bara att vända sig om o somna om. Men iallafall så gick jag o la mig.

Men då slår Hugo upp sina blå o säger ”goj goj goj” bakom nappen som bara han kan. Sen va det 2 tim fånga båda fötterna, sparka med fötter o ben så han studsar lite, vifta med armarna som en fågel o där emellan lite ”goj goj” bakom nappen, skrapa med fingrarna i pappas kudde hårt så det kraffsar…… för att sen avslutas med gråt… för nu hade det ju gått några timmar så det va LÄLLING tajm. Eftersom KUNGEN bestämmer så va det bara o lyda ”gäsp”

Nu va klockan 03,00 o Hugo somna efter vällingen….. guuuuuud så skönt tänkte jag nu får jag sova. ELLER HUR då börja hundjäv… ja så heter han vid den tiden, han börja gnissla o flämta o springa omkring som en tok…… jahopp det va bara att ta på sig lite kläder o skor o springa ut. Vi hinner bara komma fram till en gräsfläck, så sprutar det som en fontän från röven på Nisse (hundjäv…) okej tyckte lite synd om han ”gäsp”

Nu va klockan 03,30 nu skulle jag sova…… men det gick inte så bra, för nu har jag varit vaken hela natten o då kan inte jag somna iallafall. Det va tur för Nisse börja flämta o gnissla igen. Så jag tog på mig kläder o skor igen, sprang ner med Nisse bakom mig i trappen, öppnar porten……. SVISCH hjärtklappning panik…… då har hundjäv…. fått syn på en fågel han ska jaga medans han sitter krökt o får ut nästa fontän, då blev Zita förbannad….

Så nu sitter jag här o berättar om en spännande natt hos mig Zita i verkligheten…….. funderar på när jag ska sova, kan bli en mkt låååång dag. Mannen i mitt liv jobbar natt, så honom har jag ingen glädje av förrens om 12 tim men men man är ju KVINNA 😉

Sug på den ni……. Kram kram

kommentarer
  1. barbamammas skriver:

    Åh har du också blogg här, så kul, jag känner igen dig från bloggspace:-)
    Jag känner också igen de där vaknätterna, precis som du började jag på ”en ny kull” när mina stora barn var i tonåren och jag hade förträngt hur zombieartat trött man var. Hoppas lillkillen sover middag så kan du göra detsamma? KRAM

  2. Ingrid. skriver:

    Hej,Zita.Tack för din kommentar.Så ledsamt att inte bloggspace finns för närvarande
    jag trivs inte på den nya bloggen.Men får duga så länge,den är väldigt rörig.
    Kram till dig o Hugo.
    Ha en fin dag.
    Kram:Ingrid

Kommentera

