Arkiv för 19 juli, 2012

Världens Bästa lilla kille

Publicerat: 19 juli, 2012 i Uncategorized

20120719-225731.jpg

Han är vårat allt våran lille kille. Mamma o pappa älskar dig ❤❤❤❤❤❤❤

 

Säger min kära Uffe o hugger in i sin STORA glass bomb 🙂 vi hamna på Smultronstället i Söderköping eller Sörping som vi säger ”over here” 🙂 vi fick en varsin pärm med bilder på olika glass formationer, jisses så mkt gott det fanns o välja på… vad skulle man välja hm….. det va mkt glass kan jag säga 100 spänn styck men det va det värt vart enda öre 🙂  Hugo fick smaka på lite glass o grädde o gud så mums sa Hugo, satt som en fågelunge o ville ha MER!!

Här sitter storasyster Emelie o hennes Linus o äter av sina glass bomber o bara njuter 🙂 tyvärr så va det lite kallt ute så vi kunde inte njuta riktigt av glassen som man skulle ha velat, men det är alltid mysigt att få va med sina kära ❤ För er som aldrig har varit där så kan jag rekomendera detta som en semesterutflykt, sitta o äta glass eller ta en fika precis ijämter Göta Kanal med massor av fina båtar som slussas, mkt vackert och lugnt o skönt. Vill man åka vidare därifrån kan man få uppleva Östkustens Skärgård mkt vackert.

Här sitter Emelie, Linus, Hugo och deras kompis Sofia precis bredvid en sluss…. aa säger Hugo gräset va helt underbart o sätta händer o fötter i….. o syrran är så snäll… asså Linus o Sofia också såklart jag fick 100% uppmärksamhet kan jag säga så jag är mer än NÖJD 😉 Visst är det vackert i solen, den lilla vi fick på oss.

Sen blev det en tripp ner till centrum o kolla lite, riktigt fint i själva staden också, en gammal stad som är välbevarad med gamla hus o små broar. Så här passa jag på o posa lite, men jag blir ju aldrig bra på bild, helt hopplöst, jag fattar inte hur jag bär mig åt ”suck” men thats life 🙂 kan ju inte va bäst på allt 😉 På vägen hem somna både jag o Hugo i bilen, jag vakna av att regnet bara slog ner mot bilens vindruta, tur att inte denna skur kom när vi gick i Sörping. 

Nu kommer kvällen smygande o vi ska beställa lite hämt mat, kan bli kina mat men det kan också bli pizza för nu börjar det kurra i magen rejält. Hugo är så trött att han ligger o gråter i sängen, helt enkelt ÖVERtrött lille fisen…. men pappa är där o fixar o trixar ❤

Må gott ha det bäst där ute puss o kram från oss!!

Utflykt!

Publicerat: 19 juli, 2012 i Uncategorized
Etiketter:

Bild

Nu sitter vi här med vårat morgon kaffe och väntar på att Hugo ska vakna….han har redan varit vaken en gång o ville ha sin lälling kl.06,00 så det va bara att ge sig upp o fixa det. Vi låg kvar i sängen en stund o myste….. hade inte haft ett dugg emot o fått somna om en timme till 🙂 efter myset va det dags o ge sig upp o byta en kissig blöja 🙂 han är så busig på skötbordet, det bara spritter i bena på han, ligger o sparkar o vrider på sig som en liten sälunge hahaha….. Sen när vi va klara va Hugo trött igen o ville sova, vem ville inte det ”suck” 😉 Men nu sitter vi o väntar på att han ska vakna, så vi kan åka till Söderköping o äta glass, på Smultronstället mums för valkarna 🙂 Emelie Hugos storasyster ska också med, det blir mysigt med en liten utflykt med mina älsklingar ❤ Det är perfekt utflykts väder idag, solen lyser o bara lite lätta moln på himlen, hoppas det håller i sig bara.

 

Ha en riktigt skön dag därute nu, så ses vi senare KRAM kram