En Buses hemstad…..

Publicerat: 23 juli, 2012 i Familj
Etiketter:, , , , , , , ,

 

Just det Eddie Meduzas hemstad TIDAHOLM…. ja alla busar kommer därifrån va jag har förstått, ex min Uffe en gammal busig raggers är också därifrån hihihi…… nu blir han gla på mig 🙂 Där va vi idag o hälsa på Uffes syster o fixa lite praktiska saker. Medans dom gjorde det så tog Hugo o jag en liten promenad genom staden. Det är en mysig liten stad o promenera i men det hade varit betydligt mysigare om det inte hade blåst så förbaskat.

Hugo o jag gick till ett ställe som heter Vulcanön o kolla vilket fint litet ställe vi hitta. Det finns massor av små mysiga hus ”sen förr” i Tidaholm. Hugo o jag vi gick o gick på kullersten, som Hugo älskar när det gupplar skönt i vagnen så han somna sött, det är jobbigt o va på topp… för det va han. Han va så glad hela tiden och busig, tur att han inte kan gå än…..hualigen när den dagen kommer 😉 då lär det bli fullt ÖS…

Hemma i farfars hus tog vi en välförtjänt paus ute på altanen….. aha säger Hugo, är det så en stol smakar gott :)…. Jorå jag försökte flytta på han, men han blev vansinnig så det va bara att låta KUNGEN hållas 🙂 jorå det blir nog grant det här när han sitter i sandlådan med sina grejer o ska dela med sig……. noooooooooooot 🙂 den dagen den sorgen.

Fick 2 fina bilder på vägen hem, längs med Vätterns mörka vatten, som ni säkert känner igen, om ni åkt E4an till Göteborg eller för från söder till Stockholm….. Brahe hus känner väl alla till, som har tappat lite av sin tjusning just nu under renoveringen. Men sen efter renoveringen kan vi se den i många år till, som tur är för vackert är det.

Här börjar Hugo o bli riktigt trött, vi har hunnit halv vägs. Men ICKE då, den lille mannen härdar ut hela vägen hem i bilen, dessutom stannar vi för att handla lite mat på Coop innan vi åker hem o Hugo är vaken 🙂 vi kommer hem packar upp allt vi hade med oss, Hugo ligger o leker på golvet VAKEN såklart. Nu börjar han bli hungrig, det är dags för gröt, han äter upp gröten vi byter blöja o tar på pyjamas………. DÅ ser jag att klockan är 19,15….. oj oj oj en timmes övertid för Hugo. Han va övertrött kan jag lova, han somna 20,00 helt utslagen i sängen…. lille envise fisen då 🙂

Nu är det dags för mamma o pappa o äta lite mat o kolla lite film.

Kram kram till er därute // Zita, Uffe o Hugo kungen Blom ❤

kommentarer
  1. barbamammas skriver:

    Spännande dag för den lille hoppas det betyder att han sover gott inatt:-)

Kommentera

