Hetare än hetast….

Publicerat: 25 juli, 2012 i Familj
Etiketter:, , , , , , , , , , ,

 

ja det har det väl varit idag kan man säga, varmaste dagen på länge o det är inte slut än här är det 26 grader fortfarande….HÄRLIGT! Här sitter Hugo o äter lite mellis GOTT som bara den 🙂 lika bra att äta ordentligt för snart bär det iväg till kusinen o busar lite 🙂 Just nu bor vi i en lägenhet på tredje våningen med en stor inglasad balkong…… mm låter rätt mysigt när man läser det såhär, MEN det är ju ingen lutning på balkongerna, så vi får bara in ca 1 meter solstrimma på balkongen, inte så lätt att få på sig sol så man kan sola då, sen blir det ju så förbaskat varmt därute, för själva balkongräcket är gjort av hälften betong o hälften glas…….. lite bastu varning kan jag säga fast man kan öppna alla fönster. Så det va så skönt o komma bort till Syrran med familj, dom har en stor altan med alla bekvämligheter o en lagom stor gräsmatta, dessutom är det barnvänligt eftersom kusinen är 10 månader, alltså 4 månader äldre än Hugo 🙂 ska bli så kul o se dom växa upp ihop, det gjorde vi bra syrran 🙂 ❤

Får jag lov att presentera Lintotten kusinen busen Sixten tjohoooo 🙂 Sixten är 10 månader han kan krypa, han kan resa sig mot saker OCH han kan charma kan jag lova. Han skrattar åt alla som tittar på han, han rynkar på näsan, han pillar på precis allting. Han är så söt mosters lilla fisunge ❤ 

Men jisses va tiden går fort när man sitter borta. Vi va där hos dom vid två, dom bjöd som vanligt på god mat o kaffe med färska munkar mumsigt 🙂 o vips så va klockan halv 6 …. jag va tvungen att packa ihop o åka hem eftersom jag har en vovve hemma som måste ut o kissa, så jag sa tack för mig o sa nu ses vi inte förrens om 2 veckor igen, för min syster med familj ska till Kreta, härligt för dom. När jag kom hem så va väl inte vovven så intresserad av att gå ut, det är alldeles för vamt ute tycker han. Nu ligger Hugo o sover så gott efter dagen äventyr 🙂 o jag sitter o väntar på att min Uffe ska komma hem, men han kommer visst inte förrens vid halv 12 inatt 😦 jäkla skit tider ibland men men så är det.

Ha en mysig kväll därute Kram kram Zita o Hugo

kommentarer
  1. Angela Blom skriver:

    Japp det gjorde vi bra syrran…..igen
    Kommer bli mycket bus med dom charmtrollen 😀

  2. barbamammas skriver:

    Inglasad balkong är nog toppen utom just när det är så här varmt? och det är det ju sällan:-)
    Så söt bild på Hugo, en sån gullunge!

  3. maria husetfullt skriver:

    Vad roligt med en jämngammal kusin!!
    I dag har det verklige varit sommar, så härligt. Förstår att det blir varmt på balkongen. Måste vara härligt med inglasad balkong på sensommaren.
    Kram/ Maria husetfullt

Kommentera

