Jag är en Människa…

Publicerat: 25 juli, 2012 i Familj
Etiketter:, , , , ,

 

Var det tråkigt att ligga hopkrupen i mörkret?
Längtade jag ut ur mammas mage?
Jag minns inte.
Men mamma längtade efter mig,
fast hon inte visste hurdan jag var.
Gud visste det.
Han kände mig från början.
Han hade tänkt ut mig,
att jag skulle få just en sån här näsa
och sånt hår.

Tack gode Gud för att jag är en människa
och inte en snigel!

Britt G Hallqvist

En fin dikt jag hittade som jag inte kunde motstå.

Ha en underbar dag

Kram Zita

 

kommentarer
  1. barbamammas skriver:

    Mycket fin dikt KRAM

Kommentera

