Vattenmärkt

Publicerat: 26 juli, 2012 i Familj
Etiketter:, ,

 

Igår när jag kom hem o Hugo hade somnat, satt jag o fundera massor på mina bilder jag lägger ut här. Jag har inte bloggat så länge ca 2 månader, så jag är nybörjare kan man säga 🙂 Men så satt jag o fundera på att bilderna här är ju bara o kopiera o för andra att spara, på Bloggspace kunde man ställa in så det inte gick o högerklicka på bilderna, men det går inte här på WordPress. Så jag satt o läste både här på WordPress och på nätet, hur man kunde skydda sina bilder, så dom inte blir stulna. Då läste jag att man kunde VATTENMÄRKA sina foton, man sätter sin märkning på sina foton. Det är det enklaste sättet att skydda sina bilder på, allt annat känns jätte struligt kan jag säga.

Det fanns en del gratis program på nätet och det finns även program man kan ladda ner som kostar pengar. De gratis program som finns på nätet är det begränsningar på t ex bilderna får inte va större än 200 kb, har man foton som man vill skydda är ju inte inte det ett alternativ…. alla web baserade program har begränsningar av nåt slag. Så där skulle jag rekommendera att köpa ett program om man vill vattenmärka o skydda sina foton.  Jag valde att ladda ner ett program till min IPHONE eftersom jag tar nästan alla mina bilder med den, så blir det smidigast för mig. Då kan jag rekommendera ett program som heter Mypix (se bilden) givetvis är det på engelska o inte på kinesiska 🙂 det kosta mig 15 kr, ett väldigt enkelt smidigt program. Tar bara några sekunder extra sen är bilderna märkta and just for you.

Ett exempel uppe i vänstra hörnet.

Ha det gött i solen Kram Zita

kommentarer
  1. elita skriver:

    Ett tips Zita är att ha stämpels så nära ansiktet på bilden som möjligt, den där stämpeln är så lätt att bara klippa bort utan att bilden förstörs eftersom den sitter i hörnet på bilden. Sätter du den tex under munnen/på bröstet (på denna bilden) så är det svårare för den som snor bilden att bara klippa bort texten. KRAM

    • zitaohugo skriver:

      Tack för tipset Elita, det ska jag göra såklart, bra tänkt 🙂 Uffe sa det igår att det går ju o klippa bort ju…. så rätt han har ibland 😉 Ha det bäst KRAM

  2. Emm skriver:

    Det är bra att vattenmärka. Jag litar inte alls på internet. Skriver min signatur på mina bästa foton i Photoshop eller picmonkey. Kram

Kommentera

