Trädgårds pyssel

Publicerat: 30 juli, 2012 i Familj
Etiketter:, , , ,

 

Idag har jag ägnat en del utav dagen till trädgårdsarbete, vattnat lite, rensat lite… gjort sånt man måste om man har en liten trädgård. Nu är det ju så att vi tar hand om min systers hus o trädgård, så jag skulle inte riskera att en blomma eller växt dör, fy så pinsamt det skulle vara 🙂 men nu är jag väldigt nöjd över mitt arbete o fint blev det också. Jag har även gjort en grov städning hos Gösta (pippin) för det va väldigt smutsigt… det va så smidigt att bara ta ut Gösta o ställa honom i gräset, ta bort botten på buren o tvätta o göra rent den ute, den blev som ny igen, och jag tror Gösta blev nöjd med sin rena bur o så fick han en liten dusch också ute i solen 🙂

Idag så hjälpte vi även min son Jonathan med att flytta hans rallybil till ett nytt garage hans pappa och han har hyrt. Jonathan skulle även flytta med sin pappas Corvette till garaget eftersom Jontes pappa o sambo är på semester, så måste ju den fina bilen stå i tryggt förvar tills dom kommer hem. Men visst är bilen FIN, dock gillar jag Corvette modellen från 1968 mera, snyggare former på den modellen. Men denna modell duger fint 😉 o vilket ljud det va sen, som ett lejon som ryter till högt o brutalt….. fascinerande. En sån ska jag ha när jag blir STOR! 🙂

Såklart våran lille clown ska va med också 🙂 som han jobbar o kämpar varje dag för att mamma o pappa ska hålla sig i form, så är han värd det hihi…. han har ätit o sovit, kört i sin gåstol, haft alla ljud på som man kan tänka sig o står o dansar o ler med hela kroppen….. lilla sötnosen. Nu ligger han sött o sover sen ett tag tillbaka utmattad efter dagens show 🙂

Nu sitter jag och min man Uffe o njuter med ett glas rött vin här i soffan och kollar lite OS. Vi skulle suttit ute, men det börja o regna och det blev rått ute, så vi satte oss framför tv,n o myser istället. Uffe är ledig ett par dagar till så vi passar på o sitta uppe lite längre för att njuta in i det sista.

Ha det så bra där ute nu Kram kram // Zita, Hugo o sist men inte minst Uffe

 

kommentarer
  1. Ingrid. skriver:

    Hej,det blir något för ”Hugo” att åka i när han blir större.Vi har sett till grannens blommor
    o hus,så visst hoppas man på att blommorna skall klara sig.Här har åskat o regnat idag.
    God-Natt&Sov-Gott.Kram till lille Hugo.

    • zitaohugo skriver:

      Vi har klarat oss från åskan men inte regnet o inte är det uppehåll idag heller o kallt är det oxå 😦 Hugo har haft en vaken natt igen, så vi har sovit ifatt lite här idag 🙂

      Kram från oss

  2. barbamammas skriver:

    Wow vilken bil! den hade gärna fått förvaras i mitt garage:-)
    Här får vi så mycket regn i år att vattenslangen varit helt oanvänd, alla väster klarar sig på egen hand…KRAM

  3. Maria husetfullt skriver:

    Cool bil ! Den var verkligen super snygg. Nu gäller det att njuta av dom sista dagarnas ledighet ,synd bara att vädret är så ostadigt, ena minuten sol andra regn. Men det går ju super att mysa i soffan framför Tv:n. Jag kan tänka mig att er lille Hugo tycker det är kul i gåstolen. /maria

    • zitaohugo skriver:

      Ja du gåstolen är poppis, han tröttnar aldrig 🙂 ja o vi har lika ostadigt väder här idag, man vill ju liksom sitta ute o njuta av sommaren, men icke rå :-/

      //Zita

  4. Emm skriver:

    Jösses vilken räääcerbil!

Kommentera

