I väntans tider…

Publicerat: 3 augusti, 2012 i Familj
Etiketter:, , , , , , , ,

 

Så spännande… idag var vi uppe för att titta på vårat radhus, som håller på att byggas 🙂 härligt med nytt o fräscht, ingen har bott där innan. Vi får skapa själen i huset, det känns spännande. Jag va så nyfiken så jag sprang runt som en toka o kika in i alla fönster jag kunde… då upptäckte jag, FASEN va litet det ser ut o bli, får vi verkligen plats med våran stora soffa vi har??? får vi plats med våran kingsize säng?? va gör vi nu… det är bara för oss att tränga oss in bland hantverkarna nästa vecka o mäta, jisses va gör vi om det inte får plats, jo visst man kan köpa nytt, men om man tycker om sina saker då 😦 ja ja ska väl inte måla faen på väggen än, så vi får hoppas på det bästa.

Min son Jonte o flickvän Natta hade sovit över hos oss, för det va ju OS handboll igår o det ville vi se ihop såklart, eftersom jag ändå satt ensam hemma. Så då passa jag på o ”utnyttja” dom lite 🙂 vi åkte iväg o handla lite inför helgen, så man bara kan sitta o slappa o ha det bra när man är ledig… typ 🙂 Så här på bilden sitter dom o slappar o dricker lite cola o äter chips efter shoppingen. Dom är så söta mina ungdomar, dom ställer upp o dom hjälper till med Hugo hela tiden så han får det bästa, aldrig några suckar eller klagomål, dom bara skrattar åt lillebrors bus o ståhej <3<3 bäst dom laddar för snart är det dags för lite barnvakt 🙂 så kan jag o Uffe gå på bio.

En promenad med Nisse blev det också såklart, här visar han absolut sin bästa sida kan jag säga. Nisse är hälften schäfer och hälften bordercollie, han är verkligen hälften av varje i sinnet. Han vill inte gå i fot = bordercollie, han lyder inte förrens man är bestämd = schäfer. ja o mkt mkt mer skulle kunna skriva en bok om denna hund. Nisse är 8 år men bara i kroppen inte i sinnet, så tålamod tålamod…… det har husse men detta är mattes STORA svaghet, tyvärr kan jag bara säga både för min o Nisses skull, det lilla livet ❤

Idag testa jag en ny kamera app på min Iphone o såklart så tar jag en bild på våran ÄLSKLING han är ju så fin ❤ Jag tyckte bilden blev häftig. Tycker det är roligt o testa nya kameror o nya vinklar allt för att få den perfekta bilden.

Det har varit en intensiv dag kan man säga, med handlande och lilleman som ska äta var tredje timma fortfarande :)… det är först välling ,gröt, middag, gröt o välling…. att den lilla magen får ner allt, för det är inga halva portioner nånsin :)…..men så är det om man ska bli en STOR kille såklart 🙂 Han bada o fick sin välling sen va det gonatt halv sju, han va såååå trött den lille killen. Nu sitter jag här hungrig o klippt slut, så nu ska jag äta lite o ta ett glas rött.

Ha en mysig fredag kväll därute puss o kram Zita o Hugo

kommentarer
  1. Ingrid. skriver:

    Roligt med ett alldeles nytt hus att flytta in i.Alltid spännande att se hur man skall möblera,
    och välja färg o tapeter.
    God-Kväll&Sov-Gott.Kram till lille Hugo.

  2. maria husetfullt skriver:

    Så härligt att flytta in i ett alldeles nytt hus.

  3. barbamammas skriver:

    Åh så spännande att få flytta in i ett alldeles nybyggt hus! Så fin bild det blev med den där appen:-)
    Ha en toppendag och KRAM!

Kommentera

