Mysigt på en söndag

Publicerat: 5 augusti, 2012 i Familj
Etiketter:, , , , , , , ,

Här sitter far och son  o njuter av sommar solen på altan. Det va lagom att sitta här under soltaket, för solen stekte på rätt så bra. Här har vi suttit hela eftermiddagen o fikat o haft det bra. Hugo har lekt o busat. Han har även suttit en stund i sandlådan o lekt med mamma o pappa, det va kul ända tills vi skulle tvätta bort sanden mellan tår o fingrar, då ville han inte va med längre 🙂

aa säger Hugo… man måste ju liksom testa alla kusinens leksaker som finns här o han har mycke fina grejer asså…. massor med bilar o ett tåg jag gillar men bäst är nog Bamse boken han har asså… tror jag ska packa ner den o ta hem den, men säg inget 😉 undra förresten vart han är min kusse, det va länge sen man fick en pyss av han eller ett litet hugg i fingret 😉 ❤

En del av eftermiddagen har gått till att rensa o plocka Pelargonerna, är riktigt nöjd över resultatet 🙂 så syrran du behöver inte vara orolig, storasyster sköter sig riktigt bra, om jag får säga det själv 😉 Jag tyckte det va riktigt ro fullt o sitta o plocka o pyssla, få lite ”gratis” solbränna på sig utan att behöva pressa. Av någon konstig anledning så har jag börjat uppskatta pyssel o plock, jag har verkligen ogillat det förrut, men det kanske är TANTEN i mig som lyser igenom hahaha….

Här kommer det smultron också, det måste va det godaste bäret som finns och även vackert på bild. Men tänk om man kunde hitta en hel äng med miljoner av smultron, vad jag skulle äta mums, synd att dom är så små bara.

Snart blir det lite mat här för oss, för man blir hungrig av allt pyssel 🙂 men det är inte färdigt än. För ikväll blir det lite plock på framsidan av huset, så det blir fint, jag sa det till Uffe min man, om han sköter gräset så sköter jag allt pyssel, det blev inga vilda protester kan jag säga. Nu får han tid o kolla på sitt kära OS o gosa med Hugge såklart. Senare ikväll ca 21,00 åker Uffe för att jobba natten igen o kommer inte hem förrens imorron tidigast vid 11,00, vilka monster pass. Igår när han kom hem här vid 12,30, så va han så trött o däcka ett par timmar i soffan, sen väckte jag honom för han skulle hinna umgås med lille Hugo och för att gå o handla lite. Vi handla o gjorde mat, natta Hugge, satte oss vid bordet för att äta o kolla på OS, ja så länge maten fanns på tallriken va han vaken, men vid 20,30 sov även han för natten stackaren, blev inte så mycket med lördagen. Men idag har vi utnyttjat söndagen istället, känns skönt tycker jag 🙂

Ha en trevlig kväll därute Kram kram // Zita, Hugge o Uffe

kommentarer
  1. barbamammas skriver:

    Fina bilder! Ja natt har jag jobbat ett kort tag och det var hemskt jag klarade det inte utan fick byta yrke…vi gick 5-7pass jobbade 5 dagar och två nätter sen 5 nätter o två dagar jag sa upp mig efter 3 månader. Men klarar man det så är det ok betalt
    KRAM

    • zitaohugo skriver:

      Helt ok, fast jag tycker inte det är värt det, eftersom Hugge somnar halv sju så blir det inte många timmar ihop för dom, men vi får se vad som händer.
      Ha en bra dag nu KRAM

  2. Ingrid. skriver:

    När jag var liten då brukade min mamma visa mig hur man trädde smultron på ett strå,
    och sedan var det bara till att äta av dessa goda bär.Vi har lite här i skogen runtomkring.
    Fina foton du har lagt upp.Kram till lille Hugo.

  3. Maria husetfullt skriver:

    Så fina foton, riktigt somriga. Jag är inte heller
    Mycket för trädgårdsarbete men det blir fint när det är klart. Det blir en hel del OS. /maria

    • zitaohugo skriver:

      Tack!! jag tycker det funkar faktiskt, bara det inte är för mkt o det är det inte här så det blir lagom med trädgård o lagom med OS o massor med Hugo 🙂

  4. Therese skriver:

    Mmmm smultron är ju så gott. Onödigt små som du sa själv 😉 Pyssel och sånt i trädgården är inte min grej heller men jag anser inte att det är tanten i dig utan mera att vi blir ”vuxna” liiite senare bara hahaha Åh så go liten pussmun han fick där på sista kortet! Han och wiggo skulle nog ha skoj ihop 😉 Sköt om er!

    • zitaohugo skriver:

      Exakt!! kunde inte sagt det bättre själv tack going 😉 Hugge o jag brukar träna på att göra pussmunnar varje dag, till just bloggen, är ju poppis har jag hört hahaha…
      KRAM

Kommentera

