Härliga dagar med de mina

Publicerat: 9 augusti, 2012 i Familj
Etiketter:, , , , , ,

 

Ja jag har fått 1,5 dagar med alla min älsklingar ❤ så härligt att ha alla samlade och dessutom så sov alla över hos oss också 🙂 Vid lunch igår åkte jag, Uffe o Hugge o handla lite mat och gott till kvällen, vi åkte som vanligt till Coop Forum, för det är bara bäst där. Det är stort och ingen trängsel att prata om, det gillar vi, så vi kan gå i våran takt o handla. Innan vi kom fram bestämde vi att vi skulle aktivera våra kort så vi kunde handla ”shop Express” alltså scanna varorna själva och sen lägga ner i påsen, det va fasen det bästa vi kunde gjort, för igår va det 2 kassor öppna o långa köer i båda, så det va bara för oss att ställa oss i våran ”egna” kassa köra vårt Merdmera kort o gå ut därifrån. Så jäkla smidigt o sen får man ju högsta bonusen när man gör så 🙂 Nu har vi handlat på Coop i 3 månader och fått tillbaka nästan 700 kr att handla för, ni som handlar på Ica kolla hur mycke ni måste handla för, för att få den bonusen tillbaka, tycker det är fantastiskt. Vi tog även en sväng in på systembolaget för att köpa lite vin o öl till kvällen 🙂

När vi kom hem efter våran shopping tur så börja vi att förbereda inför kvällen. Uffe ville snabbt klippa gräsmattan mellan regnskurarna, det fick han såklart 🙂 Sen va det min tur o dra fram dammsugaren, för att få upp lite grus o hundhår, vi lyckades bra både Uffe o jag, ja Hugge satt i sin gåstol o lekte mest 🙂 Sen va det dags att börja med maten. Jag fixa potatisgratängen, för den är jag bäst på 🙂 o sen gjorde jag en god sallad. Uffe fixade med köttet, la det i marinad, så fick det ligga i kylen o gotta till sig. Jonte (min son) o Natta (flickvän) kom först, KANON tyckte jag för då hade vi, jäkligt bra barnvakt ”dubbelgilla”. Emelie (min dotter) o Linus (pojkvän) kom senare för dom jobba bägge två. Nu va vi alla på plats äntligen, köttet lades på grillen, osten åkte på gratängen, sen va det bara att hugga in i den goda maten. Vi satt o åt o drack gott, satt o småprata lite. Sen va det dags för lite X-box kinect, det är ju bara för kul, man står alltså framför tv,n och så är det en sensor som står en bit bort, som känner av våra rörelser, så det går alltså att spela dart, bowla, golf o mycke mycke mer, på samma sätt som man gör på riktigt… KUL 😉

Hugo gick som vanligt o la sig vid halv sju, för att sova för natten. Men när klockan var 22,30 så vakna han o va hungrig igen, så han fick välling…. sen kunde han inte somna om, när han hörde alla röster på undervåningen…… näpp han ville vara vaken o det fick han. Jösses va roligt han tyckte det va, han for från famn till famn o fick säkert 500 pussar på den timmen han va vaken ❤ så söt. Så jag vill säga till mina ungdomar TACK för ni är så underbara.

Nu blir det OS för hela slanten Puss o kram på er // Zita, Uffe o Hugo

kommentarer
  1. barbamammas skriver:

    En toppenkväll, inte minst för Hugo:-)

    • zitaohugo skriver:

      Ja el hur ❤ men idag va det inte lätt att heta Hugo, han va så trött att han inte orka äta mat ens o då är det illa 🙂 sen sov han i 2 timmar på raken, full fart till 19 sen orka han inte mera lilla fisungen 🙂

  2. alexandersmamma skriver:

    Vilken härlig kväll! 🙂

  3. Maria husetfullt skriver:

    Det låter som en rejäll bonus. Vi handlar mest på Willys för att den affären ligger nära. Dom har ingen bonus alls 😦 Det låter så kul att spela Xbox på det viset. Vilken härlig kväll ni verkar ha haft.

    • zitaohugo skriver:

      Fast Willys har väl helt ok priser oxå 🙂 ja det va en rolig kväll, Xbox spelet måste ni testa, för det är bra för rastlösa barn som kan springa av sig 🙂

  4. Therese skriver:

    Här shoppas det på Willys mest för att det finns massa andra trevliga affärer man bara MÅSTE in på oxå men gillar coop med. Väldigt fräsch affär! Hihihi klart han inte vill sova när ni har så skoj 😉 Kinect är superkul fast Felicia är lite sur över sina två syskon som springer i vägen 😉 Låter som att det blev en kväll att minnas länge länge framöver!! Kram

    • zitaohugo skriver:

      Jag förstår Felicia jäkla snorungar hihihi…. vi har en stor svart hund som springer i vägen för han tror vi busar med honom hela tiden.. knasboll 🙂 det va en härlig kväll på alla sätt är så glad att jag har allihopa ❤ det är bra för mamma hjärtat det 🙂 KRAM

Kommentera

