Fick en semesterdag

Publicerat: 11 augusti, 2012 i Familj
Etiketter:, , , , , , , , , ,

 

Ja idag fick jag en ”semesterdag” kan man säga. Jag fick sovmorgon ända tills kl.08,00 då vakna jag av Hugos ljuva stämma…. härligt, sen kände jag kaffe lukten, vem vill inte vakna då. En glad och nöjd Uffe sitter o väntar på mig vid köksbordet med kaffemuggen i handen. Han hade varit ute med Nisse o Hugo på promenad på morgonkvisten, både mat till Nisse o Hugo va utfodrat 🙂 så han hade all anledning till att vara nöjd, bra jobbat. Blommorna ni ser på bilden, är blommor från Uffes kusin uppe i Norrland, som ville beklaga sorgen och visa att dom bryr sig, kunde inte låta bli att ta ett foto på buketten, älskar rosor.

Det har verkligen varit en riktig pappa dag för Hugo idag. Mamma har varit trött och har kunnat ta ett steg tillbaka, fått vila o slappa på riktigt, så det har inte blivit många knop gjorda idag från min sida. Det har varit jätte skönt för mig att jag fick den här dagen till lite återhämtning, även en stor o stark mamma behöver det…. TACK pappa ❤ du är bäst. Som tur är så har ju inte Hugo blivit ”mammig” fast det är jag som tar hand om honom dygnet runt och träffar sin pappa bara några timmar om dagen, för att han jobbar som han gör. Men för Hugo är pappa lika bra som mamma 🙂 Det har blivit mycke bus o lek hemma med mamma o pappa o Nisse idag, eftersom vi inte har bott hemma på 2 veckor så blir alla leksaker som nya igen 🙂 Nu har min syster med familj kommit hem igen efter sin semester i Grekland, vet i fasen om jag vill träffa dom, för dom är säkert jätte bruna o snygga usch…….. hihihi avis skulle jag…… 😉

I eftermiddags tog vi en promenad med Nisse allihopa. Husse kasta boll o Nisse fick söka, så han blev klippt slut, sen blev det borstning av våran ullboll Nisse o han blev så fin så det lilla livet 🙂 Nu ligger Nisse på sin plats i hallen och är klippt slut, gött för han. Hugo fick sitta i gräset o titta på medans Nisse lekte och blev borstad, han va så lycklig när han satt där i gräset o titta på tok vovven 🙂 Sen gick vi till affären för att handla lite mat åt oss, det ska bli gott för nu är jag hungrig som fasen 😉 väntar bara på att min man ska få tummen ur……. 😉 sen blir det OS för hela slanten, kan bli en film också. Vi gillar Lisa Marklunds böcker som har blivit film, dom filmerna kan jag rekommendera.

Kram till er alla därute // Zita, Uffe o Kungen Hugo Blom

kommentarer
  1. Maria husetfullt skriver:

    Fint foto på buketten. Sådana dagar när man får återhämta sig är guld värda, det händer inte ofta men när det gör det, då är det underbart. Hos oss har det också blivit en del OS. I morgon hoppas jag kunna se lite handboll. Trevlig fortsättning på helgen / Maria

    • zitaohugo skriver:

      Tack 🙂 näe det händer inte ofta, men när dom kommer så njuter jag för flera dagar 😉 idag blir det nya tag igen. Det ska bli så spännande o se handbollen idag, HEJA SVERIGE!! 😉

  2. barbamammas skriver:

    Åh jag har inte sett OS alls, det har bara inte blivit så, måste försöka se handbollen idag!
    Ha en go söndag KRAM

Kommentera

