Är det verkligen inte måndag…

Publicerat: 12 augusti, 2012 i Familj
Etiketter:, , , , , , ,

 

Idag är det en väldigt speciell dag. Det är inte födelsedag, men nästan lika stort. Hugo har nämligen fått sin första tand, så sötVi har inte ens märkt något, inte mer än att han har varit lite kinkig, men Hugo har alltid varit bestämd o visat vad han vill o inte vill, så vi är liksom vana 🙂 Så idag så fanns den där bara.


Ja här är den säger Hugo….. morsan blev som tokig när hon märkte det, o jag bara satt o åt min lunch o råka bita i plast skeden… o ja blev ju livrädd ju, asså hålla på sådär o ska kolla i munnen…. men jag bet ihop HÅRT o sen skulle hon fota… vicken garning va, kom hit ska jag bita dig tänkte jag, ge mig mat istället hö… fick min mat och efterrätt… sen fortsatte morsan, få se, få se….. men ICKE jag bet ihop.. kanske visar en annan dag, få se…

Idag har jag funderat flera gånger om det är måndag eller inte?! Det blev så konstig när min man åkte för att jobba idag, för när jag vakna va det söndag det vet jag ju 🙂 men under dagen blev jag vilsen, tänkte jag kan inte göra det för det är söndag i nästa stund tänkte jag, näe jag kan inte åka o hälsa på där för det är måndag o alla jobbar då, helt knasigt blev det i skallen. Annars så har Hugo jag haft en hemma dag, vi har dammsugit, tvättat, tagit en promenad med Nisse (vovven) vi har gjort fint hos Gösta (pippin). När vi va färdiga med alla sysslor så satte vi oss på mattan framför tv,n för att kolla handbolls finalen. Men

  1. Det är aldrig kul o se en final ensam 
  2. Svårt att komma in i spelet med en bebis i knät
  3. Ännu värre är när vovven blir kissnödig mitt i spelet
  4. Dom fick ju ”bara” silver

Tro nu inte att jag beklagar mig över min lilla guldklimp, för det är inte så jag menar, men det är lättare om man är två 🙂 det andra står jag för…. okej ”bara silver” var väl lite hårt också, men det va ju så himla nära GULD. Nu ska jag verkligen vara lite kaxig här, men Sverige oavsett sport är verkligen sämst när det gäller, så är det bara, dom är nöjda med att ha gjort sitt bästa, som ger en fjärde plats som bäst, det gör mig arg eftersom vi svenskar är deras sponsorer hm… Men visst gjorde handbolls grabbarna ett bra jobb mot seger tippade Frankrike. Nu har jag fått säga mitt 🙂

Hugo somna sött i sin säng ikväll också. Han va klippt slut, han somna 18,10 redan, fast han hade lite välling kvar i flaskan. Stackaren det tar hårt att få tänder och ÄTA. Man kan säga att Hugos dagar består av att äta såhär ser det ut en dag..

  1. börjar med 235 ml välling
  2. 1 dl gröt och en halv burk fruktpuré
  3. 1 stor burk barnmat och en halv burk fruktpuré
  4. 1 dl gröt och en halv burk fruktpuré
  5. slutar dagen med 235 ml välling

Allt detta får den lilla magen plats med under en dag, så vi hinner inte med så mycke annat om dagarna hahaha….. matvrak skulle jag säga. Nu sitter jag här i soffan klippt slut efter dagen och kollar lite tv, det ska jag fortsätta med nu o vänta på att min man kommer hem från jobbet.

Ha det så bra därute för det ska jag 😉 KRAM // Zita o Hugo

 

kommentarer
  1. alexandersmamma skriver:

    Jag har hela dagen trott att det är fredag, men det rä det ju uppembarligen inte heller?!

    Hihi, så go han är och numera med tand 😉

  2. barbamammas skriver:

    🙂 ibland blir man dagvill hände mig mest under semestern men då spelade det ju inte så stor roll…jag tittade på handbollen till och från det var ju sanslöst spännande på slutet, så nära…
    Så gullig han är när han sover, med ny tand och allt! KRAM

  3. maria husetfullt skriver:

    Grattis till tanden 🙂 Ibland är det svårt att hålla i sär dagarna. Det bästa är när jag tror det är torsdag och så är det fredag 🙂

Kommentera

