Stor kille nu

Publicerat: 12 augusti, 2012 i Familj
Etiketter:, , , , , , , ,

 

Är så stolt över våran lilla älskling ❤ Han har sovit i sin säng i 2 nätter nu, utan några som helst protester eller ledsamheter. Egentligen är det inte hans riktiga säng han sover i, utan en resesäng. Vi gjorde såklart som alla andra föräldrar, köpte spjälsäng med fina sängkläder till, en fin mobil som hängde ovanför, en liten nalle där o en liten nalle där det va så fint så 🙂 Men när Hugo kom ut med buller o bång, så va han redan då ett matvrak och ville ha mat dygnet runt o snabbt skulle det gå, för annars blev det hysteriskt o då skrek han bara istället för att äta. Så han fick ligga emellan oss i våran säng för smidighetens skull, ja ok lite för våran skull också 😉 liten bebis ju…..

Men vi har alltid haft hans säng i åtanke att snart så, då får han ligga i sin säng. Vi börja med att han skulle sova middag i spjälsängen, ja en bra början tyckte vi, men det har liksom aldrig funkat för han har alltid trasslat in benen mellan spjälorna eller lagt sig på tvären så han har fastnat med huvud o ben så han får panik, helt förståeligt. Så vi fortsatte att ha Hugo emellan oss ett tag till. Men så för ett par månader sen så har han ju börjat att röra sig så mycke när han sover…. det ska vändas o det ska vridas, det pustas o det frustas, mamma fick en spark i ryggen där pappa fick en spark i magen där, det går ju inte att sova så. DÅ en natt hände det som inte fick hända…. han rulla ur sängen o ramla ner på golvet. Halv fyra på morgonen så vakna jag av en duns, mitt hjärta slog frivolter, jag tog upp honom snabbt o undersökte honom, men det verka som han verkligen hade rullat ner och landat med hela kroppen i golvet, för det va inga märken på huvudet o han va knappt ledsen utan mer yrvaken o undra vad som hänt liksom. Då bestämde vi oss för att testa resesängen och i den sover han som en liten ängel. Nu slipper vi vara oroliga, att han ska ramla ner igen och vi alla kan sova gott.

Imorse vakna jag 05,30 av en hungrig liten kille som ville ha välling. Tidiga mornar är egentligen inte min melodi, men sen ett par  veckor tillbaka så så äter inte Hugo nåt nattmål längre, utan sover hela natten och det betyder mycket mera än att få en sovmorgon 🙂 Hugo fick sin morgon välling o somna om så sött. Det fick inte jag, för då hörde jag en kissnödig vovve gnissla i hallen, så det va bara att ta på sig lite kläder o ge sig ut på morgonkvisten, egentligen är det rätt skönt att gå ut tidigt, för då är det så lugnt o skönt inte en kotte ute 06,00 en söndag, bara jag o Svartenbrandt 😉 Näe ni nu börjar min kaffe tarm att skrika, så det är lika bra att göra den till lags också……….

Hej på ett tag// KRAM Zita

kommentarer
  1. barbamammas skriver:

    🙂 så skönt att han sover hela nätter i egen säng! jag har ju bara ett år mellan mina pojkar så ibland hade jag både en ettåring och en liten bebis i sängen, för att inte tala om när jag hade både ettåring och tvååring där, jag smet till soffan och vaknade med båda barnen i soffan istället, till slut köpte jag en mycket större säng:-D de var bortåt treårsåldern innan de slutade vandra till min säng nattetid…

  2. lillekotten skriver:

    Usch ja den känslan man får när nåt händer barnen är hemsk. Som tur är landar deras små mjuka kroppar oftast helt oskadda! Resesäng är verkligen toppen att ha mer än bara på resan 😉 Ha en fin dag!! Kram

Kommentera

