Fångat en sommardag

Publicerat: 13 augusti, 2012 i Familj
Etiketter:, , , , , , , , , ,

 

Hugo o jag lyckades fånga en sommardag idag, så jag var bara tvungen att ta lite bilder. Har man dessutom som jag en fotomodell som alltid ställer upp, är det ju inga problem 🙂 Här sitter han o kollar på vad Nisse (vovven) håller på med, som som vanligt är lite halv tokig och har myror i rumpan, så det va tur att jag inte skulle fota honom. Stället vi är på, är ett litet natur reservat med en liten damm, där det finns salamandrar och ovanliga fåglar som brukar häcka där. Ett jätte vackert område med fina blommor o träd, så det är bara o njuta och ta in 🙂 Givetvis håller jag ÖRNkoll på Nisse, så han inte skrämmer djuren som finns där. Det roliga är att reservatet ligger 500 meter från oss, vi bor ganska centralt i en stor stad, inte långt från universitetet, lite konstigt läge kan man tycka, men jag tackar för det, för nåt mer rogivande får man leta efter.

Botanist javisst………..naaaae icke då 🙂 tycker bara att dom representerar det sista av sommaren, det sista av blomningen. Det börjar att bli torrt o visset, men det finns några färg prickar kvar här o där. Såg till min förskräckelse att det finns mycke med rönnbär. Det enligt bondepraktikan betyder att det blir en lång o kall vinter, det va väl uppmuntrande o läsa va, vi som har sommar törstat hela sommaren efter värme o sol. Vi har ju fått lite sommar o sol, men för LITE. Jag brukar säga till min man när vi är ute o går eller bara sitter o spånar vid köksbordet, ”inte fasen va det så dåliga somrar när vi va små”  NEJ hävdar vi bestämt, hela sommarlovet va det ju varmt o skönt, med härliga sommarkvällar. Man va ute länge o lekte o reta gallfeber på mamma o pappa som sa att vi skulle komma in 🙂 det va tider det. De sista riktigt varma somrarna jag kommer ihåg i vuxen ålder va 1990 och 1994. Första barnet fick jag 1990 och gick gravid över hela sommaren, 1994 kom andra barnet han föddes i mars och va bara en liten bäbis den sommaren, det va nog värme rekord det året tror jag.

Idag 2012 ser det ut såhär. Lagom varmt för en bäbis, som håller på att få tänder och är lagom glad. Sen var det bara att packa ihop gänget, för att dra sig hemåt. Nisse var mycket nöjd med promenaden, han va nog till och med över nöjd för på vägen hem så stanna han o rulla sig i gräset, så tog vi 20 steg då va det dags o vila igen o flämta lite 🙂 Hugo var mindre nöjd, det är väldigt svårt att göra KUNGEN nöjd dessa dagar. De nya tänderna ställer till det, det kliar o gör ont, det dreglas så man kan tro att han är släkt med Nisse hihihi… men han får mina pussar iallafall, trots vilda protester :)” ja men det är mammas rättighet”, säger jag till Hugo o pussar på 🙂

Ikväll ville han inte riktigt somna, det liksom klia i hela kroppen på han. Han vred sig fram o tillbaka, körde lite brottar träning men sen så zzzzzzzzzzzzz…….. Det blir intensiva dagar när man har en liten KUNG som inte vill vara någon annan stans än i mammas famn hela dagarna. Kom på förrut att jag bara varit på toan 2 ggr idag eller har ”jag ätit mat idag”  nope hinns inte med helt enkelt. Men Hugo får ju mat såklart, med råge….. Nu sitter jag som vanligt och väntar på min Uffe, som jobbar. Men han är hemma snart och imorron är han ledig, det blir skönt, bara han slipper torka hundskit i hela lägenheten imorgonbitten, så tycker nog han det med 🙂 

Hej hopp gummi sno…… KRAM // Zita o Hugo

kommentarer
  1. barbamammas skriver:

    Fina bilder! både på Hugo och på blommorna! sommaren -94 minns jag för då var det fotbolls VM och vi grävde guld i USA och det var kanonfint väder, det glömmer man inte…sommaren 2002 var också fin minns jag:-)

  2. Ingrid. skriver:

    Oj,oj,vilket långt inlägg och så trevligt att läsa,så min kommentar till detta blir:Att jag tycker
    fotot på Hugo med den lilla tuffa kepsen är så gulligt.Fint väder här idag också med sol.
    Ha det så bra.Kram till lille Hugo.

  3. Emm skriver:

    Han ser så cool ut i den där kepan! Kram

  4. Tassar & Små Tår skriver:

    Men gud så söt han blev i kepsen!!!

    Kul med tänder!! Inte lika kul med tandsprickningen men så söta dom blir med sina nya små gaddar ❤

    • zitaohugo skriver:

      Tack 🙂 näe tandsprickningen har vi känt av ett par dagar nu när tand nr 2 kom, men jag ser fram emot första leendet med de små vita pärlsocker bitarna lysande i munnen 🙂 ❤

Kommentera

