Det är någe visst med fredagar

Publicerat: 17 augusti, 2012 i Familj
Etiketter:, , , , , , , ,

 

Fast att jag är ”föräldraledig” som det så fint heter, gillar inte det ordet, men iallafall så är det FREDAG, det bara klingar så fint i öronen 🙂 Det kan bero på att man jobbat i 28 år så det sitter väl i knoppen. Hur nu jag kan har jobbat i 28 år vet jag inte för jag är ju bara 32?? 😉 Efter att min man Uffe åkt till jobbet idag, så kom Jonte (storebror) och hans flickvän Natta hit o fika och busa med lillebror en stund. Dom passar på att komma o hälsa på nu innan skolan börjar, för på måndag är det dags för allvaret igen. Båda två går sitt sista år på gymnasiet. Jonte blir fordonstekniker och Natta blir fritidspedagog. Så nästa år blir det BAL igen, det ska bli så kul 🙂 Då blir det att fälla en tår igen, mina små finingar blir vuxna. Tur jag har Hugge ❤

När storebror o Natta hade åkt, så satte vi oss i bilen Hugo o jag för att handla lite. Vi börja med systembolaget, jag tog ingen vagn med mig, för det tar oftast mer tid att bär ut o in den från bilen o varmt va det o vi skulle inte handla så mycket. Jag tog Hugo i famnen, satte honom i en sån där liten vagn som finns på bolaget o så höll jag i honom, han tog tag i kanterna på vagnen sen körde vi. Jag börja med att välja ut en bag in box och ställde den i vagnen ijämter Hugo, sen hämta vi några öl till pappsen. Hugo tyckte det va jättekul, han satt där i vagnen jätte stolt o höll ett stadigt grepp i boxens handtag, så söt där han satt. Ni som läser detta och får moraliska aspekter på detta, ni behöver inte få det, för det är naturligt och inget att hymla med. Hugo mår som en KUNG!! Nog om det 🙂 Det smidiga är att våran favorit matbutik ligger ijämter  i samma hus 🙂 så vi smet in där med. Där sitter Hugo i vagnen och håller ett stadigt grepp i boxen och med den andra handen håller han hårt i vagnen. Så kommer vi fram till kassörskan, som först va lite ”snorkig” men sen när hon såg Hugo så skratta hon gott o sa ”sååååååå söööööt” flera gånger, Hugo tittar på henne nonchalant, som bara han kan ”men va är det” den blicken o minen fick hon….nya människor = skeptisk, för Hugo Kungen Blom.

När vi kom hem så var det dags för lite mat till Hugo. Han åt duktigt som vanligt mat o efterrätt 🙂 Sen var det dags för Nisse (vovven) att få en promenad, vi brukar försöka vara ute 1 timme varje dag o gå, så Nisse blir glad såklart. Så kommer vi upp till tennisbanorna, som vanligt söker Nisse upp en tennisboll, långt inne bland buskar o snår. Sen gick vi till en dunge o satte oss i skuggan, för det va så varmt så det gick inte o sitta i solen, iallafall inte med en stor svart vovve och en liten solkänslig bebis. Bilderna här på Hugo är ”before and after”. Kepsen är inget kul att ha på sig, så den sliter han alltid av och är vansinnig, tills den är i hans knä (brås på pappa) just i dom lägena. Sen är han så nöjd med allt och så söt (brås på mamma) såklart 🙂 När vi kom hem igen så tog jag av Hugo alla kläder o blöja, så gick vi ut på balkongen o la oss, vi bara myste o busa. Sen var det dags för bad under gråt o tanda gnissel hua…… livet som småbarns förälder och att vara ”föräldraledig” kan låta mysigt, lugnt o fint MEN icke……. jag är klippt slut efter denna dag. Nu är det min tur att lägga fötterna på bordet, göra som ”sir vääs” i Robin Hood ormen ni vet, som sover i vaggan o bäddar ner ryggen så skönt… JUST så ska jag göra nu.

Hej hopp ha en underbar FREDAG!! Kram Zita o Hugge

kommentarer
  1. Ingrid. skriver:

    Trevligt inlägg.Önskar dig en fin helg.Kram till lille Hugo.

  2. barbamammas skriver:

    Inte varje dag man kan få en sur kassörska att skratta, toppen Hugo! Föräldraledig är allt annat än ledig men man glömmer hur intensivt det är. När jag började jobba tyckte jag det var vilsamt för jag kunde i alla fall gå på rast och dricka kaffe i lugn och ro…
    Ha en fin lördag:-)KRAM

  3. Emm skriver:

    Hoppas ni får en jättefin helg!

  4. Maria husetfullt skriver:

    Inte är man ledig när man är föräldraledig, utan det är verkligen intensivt. Fredagar är alltid speciella och oftast inger dom lite avkoppling för att man vet att det är fredag. Han är super söt din Hugo,så jag förstår att kassörskan sken upp. Kramar/Maria

Kommentera

