Den blå dagen

Publicerat: 22 augusti, 2012 i Familj
Etiketter:, , , , , , ,

 

Med den titeln menar jag inte himlen, utan våran lilla KUNG!! såklart. För här har himlen varit allt utom blå. Det har regnat och ruskat hela dagen. Så idag har det mycke inomhus aktiviteter. Det börja med att jag tog tag i städningen här hemma, min man tog hand om kungen. Jag satte fart så jag blev genom svettig, lika bra att få det gjort ordentligt. För mig är städningen viktig eftersom vi har en stor långhårig hund som fäller en massa hår och drar in lite extra skräp, vi är ju inte helt oskyldiga till det heller. Jag vill absolut inte att Hugo ska krypa omkring på smutsiga golv. Jag är absolut inte överdriven i städningen, fast det finns det delade meningar om kan jag säga, men alla är nöjda när det är rent o fint sen 🙂 När det va färdig städat så blev det mys o bus med lille Hugo, ja och en hel del mat såklart. För Hugo ser dagarna ut såhär: äta-busa-sova-äta-busa-sova. Måste bara säga att han är i en underbar ålder nu, 7 månader är han, sitter o låtsas skrattar gör grimaser, slår i köksbordet o skriker högt på sitt språk :)…. Nu har han börjat med att pappa inte får mata honom, vi förstod inte riktigt va det va, för han satt o grät vid bordet mellan tuggorna. Hugo tittar på mig med sina stora ögon o klämmer fram några tårar o sträcker ut sina små armar, jorå han ville att mamma skulle ge han mat ahwww… mammas pojke då ❤ men pappa behöver nog inte vara orolig, för det hinner nog att vända ett par gånger om.

Storasyster har varit här o gosat o mysat med oss i eftermiddag. Min lilla snygging ❤ alltid lika härligt att ha dig här storasyster. Vi älskar dig

Nu är det snart dags för sängen o sussa några timmar, tills lille Hugo vaknar o är hungrig ❤

Kram o gonatt // Zita

kommentarer
  1. Syster Emelie skriver:

    😄❤❤❤

  2. lillekotten skriver:

    Hahahaha helt otroligt vad bestämda dom kan vara ibland!!! Lika bra att göra dom till viljes medans man får för snart står man där med skägget i brevlådan och inget duger om det inte är pappa som gör det!!! Kram

  3. barbamammas skriver:

    Han är för go i sin keps:-) fniss det vänder flera gånger det där så snart är det nog bara pappa som får mata….KRAM

Kommentera

