Bråda dagar

Publicerat: 24 augusti, 2012 i Familj
Etiketter:, , , , , ,

 

Oj jag har visst inte varit inne o skrivit på ett dygn, men som sagt det har varit bråda dagar för oss. Igår så tog jag syrran, kusin Sixten, storebror Jonte och Hugo en liten tripp till Ikea. Syrran skulle titta på lite förvaring till hennes klädgarderob och jag ville slös handla 😉 Jonte va med för att fördriva tiden o så fick han vara lite barnvakt också 🙂 Jag tänkte det, att det är nog säkert ganska lite folk på Ikea en vanlig vardag och det är inte lön förrens på fredag, men ack va jag bedrog mig, asså jobbar inte folk?  det var som vanligt packat med folk kl, 12,30 en torsdag, eller så tar folk lunch timmen på Ikea eftersom dom har så billig lunch där, vad vet jag fullt va det iallafall. Vi gick runt o titta lite på förvaring, sen dök det bara upp….Syrran hitta DEN hyllan, men hon fundera på saken, sen är det ju lite svårt att få hem en massa kartonger i bilen när man ska få in två barnvagnar också 🙂 Sen blev vi hungriga allihopa, så det va bara att bege sig till restaurangen. Som tur var hade den värsta lunch rusningen lagt sig, okej kö va det men mänsklig. Vi satte Jonte med små grabbarna vid ett bord, sen fixa syrran o jag maten. MEN då hände det som inte fick hända…. Sixten tog i Hugos arm brrrrrr…… får man inte säger Hugo om inte jag är jäkligt beredd på det 🙂 så det va bara för Jonte o plocka upp lillebror o trösta hihihi….. Hugo är väldigt mammig nu, för när jag stod i kön o kolla brorsorna, så såg jag Hugos mungipor åka ner o tårarna rulla på den lilla knasbollen. Alla grabbarna åt köttbullar o potatismos med lingon, dom bara vräkte i sig … mums 🙂 När vi va mätta o glada va det bara att ge sig ut i vimlet igen, men det blev inte så mycket handlat mest titta o spana 🙂 Hugo fick en leksak han kan hamra på o Sixten fick en annan leksak, ja typ som 2012 kulram 🙂 En mycket trevlig dag men det tog på krafterna som ni ser.

Så blev det ÄNTLIGEN fredag, tjohoooo liksom. Det va ju simskola idag för de små kusinerna, det va så roligt. Först trodde jag inte det skulle bli så bra, för Hugo va väldigt gnällig innan det börja. Men han blev så glad när han kom ner i vattnet, han plaska o sprattla med fötterna, han log med hela ansiktet. Jag såg i hans blick att han var så nöjd o vara i mammas famn fastklistrad i en hel halvtimme, en sån där blick ”mamma jag älskar dig” så söt ❤ Kusinen Sixten va inte ett dugg sämre, han plaska, han hamna under vattnet ett par gånger men va lika glad iallafall. På tal om att hamna under vattnet så gjorde Hugo det också o fick ett par rejäla kallsupar. Han pusta o han frusta men lycklig som få, sen skulle fröken prata lite med oss, då rapar Hugo högt efter alla kallsupar så alla skrattar, inte lätt o va liten. När det börja närma sig slutet va grabbarna trötta kan jag säga, full fart i 30 min. Syrran la Sixten på rygg i vatnnet o han somnar nästan hihihi….. när vi satte oss i bilen för att åka hem, så tog det bara 5 min så sov grabbarna sött. En tuff halvtimme för två hjältar ❤

Ha en fortsatt trevlig fredag KRAM// Zita o Hugo

kommentarer
  1. lillekotten skriver:

    Hehehe… Bra att introducera honom på ikea vid tidig ålder. Vissa män (som min) avskyr detta underbara ställe men som goda framtida svärmödrar måste vi börja i tid med att visa varuhusets charm!!! Kram

    • zitaohugo skriver:

      ja men el hur, va ä det för fel på dessa karlar… fast jag tror jag kommit på det o det är snålvattnet som börjar rinna hahahaha…. förstår inte jag är ju så skötsam 😉 det blir som när min dotter va liten då sa jag, näe vi kan inte köpa det nu för mamma har inga pengar då sa hon ”men mamma ta fram kortet då” så så löser vi ekonomin här hemma 😉

      KRAM

  2. barbamammas skriver:

    Det ska börjas i tid både på Ikea och simskola:-) Låter som trevliga men verkligen bråda dagar KRAM

    • zitaohugo skriver:

      ja det kan jag lova, en lillfis som om han kunde, vill sitta fast klistrad på min mage hela dagarna 🙂 jorå kom ihåg Hugo Blom i OS om sisådär 16 år, för då simmar han hem Sveriges GULD 😉 hihihi…KRAM

Kommentera

