Avklarat o klart

Publicerat: 29 augusti, 2012 i Familj
Etiketter:, , , ,

 

Ja så är det denna morgon också 🙂

  1. Hugos välling. 
  2. Nisse (vovven) fått mat
  3. Nisses morgon promenad
  4. Mamma/mattes kaffe fixat
  5. Fixa smörgås till mamma o Hugo
  6. Laddat tvättmaskin o torktumlare
  7. Morgon städat efter gårdagen
  8. Sövt Hugo
  9. Ta sista slurken kaffe
  10. Blogga

Det är mammas 10 budord en morgon i vardagen 🙂 Men imorse va det ett litet undantag, för då kom storebror in o hämta lillebror i sin säng och bar in honom till sin säng. Där fick han ligga o vakna till o busa av sig lite mellan storebror och flickvän Natta. Skulle velat sett hans nöjda min där han låg i total uppmärksamhet 🙂 Sen blev det dags för skolan för ungdomarna, så då kom han in till mig igen i sin lilla smurf pyjamas alldeles varm o gosig 🙂

Idag har vi fullt schema här hemma, det ska packas, det ska handlas, det ska fixas med papper, för imorgon åker vi till stugan på Hökensås. Då ska det även fixas med bouppteckning och börja tömma Uffes pappas hus, det kommer att bli intensiva dagar både för han och hans syster, men förhoppningsvis lite roligt och avkoppling också. Vi ska åka i 2 bilar ner, för vi måste ha med oss Nisse också puh…. det roliga är att Nisse älskar att åka bil…. tror han, för sen när vi åker iväg blir han åksjuk o gnäller o trampar bak i bilen, men brukar sluta efter en sisodär 10 mil, TÅLAmod och åter tålamod, som egentligen inte jag har, men fått lära mig det. Det tog bara 43 år o inse att ”tålamod är faktiskt nåt bra” . Jag är ju då storasyster o har 2 syskon till, båda mina systrar är lugna och alltid haft tålamod, tagit det lugnt pysslat med sitt i lugnan ro, medans jag har varit ett yrväder o vill ha saker gjorda NU. När min stora lillasyster o jag växte upp så va jag så arg på henne för hon va så lugn, så jag hitta ju på allt  möjligt bus för att få henne busig, men jag gjorde alltid bort mig och fick sitta i ”skamvrån” fast jag skämdes inte så mycke, utan jag passa på att ta en powernap 🙂 Näe ni mina vänner nu känner jag att det luktar bajsblöja så jag måste sluta här, fortsätter en annan gång 🙂

Ha en bra dag KRAM// Zita

 

kommentarer
  1. Therese skriver:

    Det var en bra lista med tio budord!! Känner igen de flesta och en del hade ju oxå varit trevliga att byta ut men men … Hahahaha, hur tror du Hugo kommer bli med tålamod? Han du märkt av något? Wiggo stod här förut och bara skulle ha upp en bumbostol på bordet och när det inte gick efter andra försöket skrek han av ilska och tårarna sprutade:) Lycka till med hus och allt. Inget roligt göra men tror ni är duktiga på att göra det bästa av det! Kram

  2. barbamammas skriver:

    Tålamod (och brist på det) är verkligen medfött, min pappa var otroligt tålmodig men jag ärvde mammas brist på tålamod och försöker jobba med det. Det går inte bra. Så mysigt det låter med en varm och gosig Hugo på morgonen! Ha en bra resa och hoppas allt blir bra där KRAM:-)

  3. Tassar & Små Tår skriver:

    Ja det gäller att vara effektiv när man är småbarnsmamma ;0)

    Det finns ju åksjuketabletter för hundar, kanske är värt att kolla upp när ni ska åka långt så får ni en lugn Nisse i bilen

    • zitaohugo skriver:

      Han va så lugn o snäll hela vägen lilla Nisse ❤ nu ligger han o vaktar utanför Hugos dörr så söt, tror ingen ska försöka ta han nu 😉 Kram

  4. Maria husetfullt skriver:

    Något liknande ser det ut även hos oss på morgonen. Jag har faktiskt ett ganska stort tålamod, för stort har jag fått höra i bland. Så det kanske inte är bra med ett för stort heller? Lagom kanske är bäst i det här fallet också 🙂 / Maria husetfullt

Kommentera

