Stora killen nu

Publicerat: 15 september, 2012 i Familj
Etiketter:, , , , ,

 

Ja så är det för igår blev våran lille bebis 8 månader HURRA!! Han är ju inte så liten längre, men det går ju så fort. Han är ingen bebis längre bara att inse fakta, han är våran stora/lilla kille nu 🙂 Hugo o jag åkte en sväng till Ikano igår, för att både hälsa på moster och storasyster, vi hade tur för båda va på plats o jobba. Moster tycker Hugo är lite otäck just nu, så det va en skräck blandad förtjusning att träffa henne, jag vet inte va det beror på riktigt och kussen Sixten tycker jag är lite otäck hihihi… vet inte om det kan vara så att syrran o jag låter likadant när vi pratar, men ser olika ut och att det blir otäckt för det för det har alltid varit så. Våra stora barn va aldrig såna, fast i och för sig så umgicks vi mera på den tiden, så det har ju en stor betydelse. Larvpottor säger jag hihihihi… Sen gick Hugo o jag in på Ikea för Hugo hade sett en vagn med träklossar han ville ha på sin 8 mån dag 🙂 såklart att han får set på sin månadsdag. Så blev det dags för mellis, så vi gick in på restaurangen o satte oss. Där fick han sin yoghurt o lite festis, men det var ett litet problem, bakom oss såklart sitter det 3 unga tjejer från asien, så Hugo tyckte nog att dom prata konstigt o så fnittra dom hela tiden och det blev inte bättre när tjejerna fick syn på Hugo 🙂 barnkära tjejer dom satt o vinka o sa hej till Hugo, som vinka tillbaka såklart, sen va det ju kört att få ner mera yoggi hihihi…   Det känns att Hugo blir större o större för han tar mer o mer tid, så jag hinner inte sitta o blogga här, det går runt liksom. Är det inte Hugo så är det vovven Nisse o är det inte det så ska jag laga mat osv…. men jag ska bli bättre på att hitta lite luckor.

Såhär ser en liten fot ut när man inte kan krypa, men hasar sig fram på magen och tar spjärn med ena foten. Han ser så rolig ut när han hasar sig fram över golven o ställer sig på alla fyra när han stannar. Men ni ska veta att det går fort över golven, så nu ligger vovven Nisse illa till, sen är han väldigt förtjust i el kablar och kontakter så släppa honom utom synhåll är inte att tänka på. Jag blir så fulliskratt åt han,  för han tar full fart o kryper till en kabel så säger jag ”aj aj näe” då grymtar han som en arg liten griskulting åt mig o sparkar med benen så tar han tag i kabeln igen…. lille buse.

ja här sitter han kungen i sin grymmaste pose 🙂 här sitter han o vräker i sig majskrokar och väntar på att maten ska bli klar, så på bilden är han lite arg på mamma för att det tar för lång tid, jag fick några arga grymt på mig 🙂 Sen har han börjat att klappa händerna hela tiden åt allt, det händer mycke nu o fler tänder är på G, så det har varit lite små febrigt o gnälligt ett tag men så är det. Imorron blir det riktigt spännande, för då åker vi till Kolmården. Första gången för Hugo o det va länge sen mamma o pappa också va där. Vi har nämligen blivit bjudna av min systers sambo genom hans jobb som är sponsorer till IFK Norrköping så det ska bli spännande. Nu sitter jag o väntar på att körslaget, det är lite extra spännande i år tycker jag, för vi har ett lag med där och det är lag Hoffsten mm så är det HEJA LINKÖPING!!!

Ha en trevlig lördagkväll där ute KRAMAR// Zita, Hugo o Uffe

kommentarer
  1. barbamammas skriver:

    :-)Han är för söt! ett stort GRATTIS på 8-månadersdagen till lilla Hugo!

  2. Emm skriver:

    Han är så stor! Det går så fort! Grattis fina Hugo!!

  3. lillekotten skriver:

    Stoooora killen nu 😉 Duktig är han som tar sig runt men stackars lilla foten, ser ut att ömma lite men det är väl inget som stör Mowgli 😉 Ibland skulle dagarna ha någon extra timma för att hinna allt men ser alltid fram emot inlägg från er! Kram

Kommentera

