Promenad i regnrusk

Publicerat: 25 september, 2012 i Familj
Etiketter:, , , , , , ,

 

Imorse vakna vi till att regnet slog mot fönsterbläcket. När man hör hur regnet slår utanför, så är det ju så skönt att bara få dra över sig täcket igen o gojsa ner sig i kudden. Men så ser ju inte livet ut längre 🙂 har ju både en bebis och en hund som vill ha min uppmärksamhet och då spelar det ju ingen roll vilket väder det är ute. Det va bara att ta sig själv i  nackskinnet o ge sig upp. Hugo hade fått välling vid kl.05,00 så han va inte så hungrig o jag är inte så hungrig när jag vaknar, så det va bara att byta en kisstung blöja o ta på sig kläder. På med regnskyddet på vagnen och ytterkläder på Hugo, jag tog på mig regnkläder, det tog sin lilla tid o Nisse sprang otålig runt mina ben o vagn så jag trodde jag skulle bli tokig. Så kom vi äntligen ut till hissen, o det är en historia i sig kan jag lova, för då är det såhär, vovven Nisse ska alltid va FÖRST åhhhhhhhhhh blir vansinnig på han, hundjä… heter han då kan jag lova han snurrar o far o drar i koppel samtidigt som jag har barnvagnen i den andra handen, ja då skulle jag lätt kunna skänka honom 🙂 Efter den brottningsmatchen så är vi iallafall ute. Hugo sitter i sin lilla koja, för hela vagnen blir inslagen som ett paket av regnskyddet, men han trivs därinne för han sitter där o pysslar o pratar lite, medans mamma går där i regnet o prasslar i sina regnkläder hahaha snyggt……….. näe men det va tur att jag hade dom idag för annars hade det inte blivit roligt.

Eftersom det regnar idag så får det bli inomhus aktiviteter, ja förresten det kommer det ju bli många dagar framöver det är ju HÖST. Så idag funderar jag på om vi skulle ta o åka till stora biblioteket inne i stan, så Hugo får komma ut o röra på sig lite.

Ha en bra eftermiddag på er KRAM// Zita o Hugo

kommentarer
  1. barbamammas skriver:

    Oj en sån morgon, jag bestämde mig just för att inte skaffa hund;-) Hoppas ni fick en mysig dag KRAM

  2. lillekotten skriver:

    Usch ja vilket skitväder!! Verkar vara samma i hela landet… BLÄ!! Dom morgnarna med hund saknar jag inte men mycket annat bus och kul man hade! Snart är det vår igen… 😉

Kommentera

