Den heliga Mikaels dag

Publicerat: 1 oktober, 2012 i Familj
Etiketter:, , ,

 

Ja den dagen var igår 30/9. Anledning till att jag vet det, är inte för att jag är speciellt religiös utan för att Hugo o hans kusin skulle hämta sina dopänglar, som såklart va en Mikael ängel 🙂 Så vi tog en liten utflykt till Askeryds kyrka.

En jätte  mysig liten kyrka ca 2 mil utanför Tranås. Jag har aldrig hört talas om denna tradition, att alla barn som döps i trakten får hämta en varsin liten ängel med namn och dop datumet på. Hugo o Sixten tyckte det va jätte roligt i kyrkan när dom sjöng o spela o så va det ju massa andra barn där också, så det va livat värre i kyrkan. Sen åkte vi vidare, för magen börja kurra på oss allihopa. Vi hamna på en mysig liten vägkrog kan man säga, så det blev en varsin Pizza o jag tog en kebabtallrik GOTT!! grabbarna fick köttbullar o potatis 🙂 En mysig förmiddag kan man säga ❤

Sen bar det av hem igen, där blev det mys o bus resten av eftermiddagen. Fast myset blir inte så långvarit för Hugo ska numera ställa sig upp mot ALLT, så nu gäller det att vara med hela tiden. Vart tog min lilla lilla bebis vägen hihi…

Ha det så bra därute KRAM Zita

kommentarer
  1. Angela Blom skriver:

    En mycket trevlig tradition tycker jag, fint smycke som minne från den dagen, jag fick ingen bild i kyrkan, kan jag ta din fina? ❤

  2. barbamammas skriver:

    Fin tanke det där:-) KRAM

Kommentera

